در این آموزش طراحی کاراکتر انیمیشن دو بعدی شما می آموزید که چگونه یک شخصیت هیولا دقیق در Adobe Illustrator ایجاد کنید. برای مبتدیان ، شما می آموزید که چگونه یک شبکه ساده راه اندازی کنید و چگونه با کمک ابزارها و جلوه های اصلی ، شکل اولیه بدن را ایجاد کنید. با استفاده از ترکیبات اولیه برداری و تکنیک های شکل دهی همراه با یک ترکیب ساده ، می توانید سایه ها و لحظات را به این شکل بدن اضافه کنید.
در این آموزش طراحی کاراکتر حرفه ای با استفاده از آینه تمام صفحه و تحریف آن و سایر جلوه ها می توانید یاد بگیرید که چگونه چشم و دهان هیولا بسازید. ما با آنتن ها ادامه خواهیم داد ، جایی که شما می آموزید چگونه می توانید فیلدها را اضافه کنید و مسیرهای پیچیده ای را برای یک خط ساده ایجاد کنید.
سپس دستان خود را ایجاد می کنیم و یاد می گیریم که چگونه از ابزار چرخان استفاده کنیم ، چگونه سایه ها و لحظه های ظریف را با استفاده از شیب های خطی اضافه کنیم. سرانجام ، هنگامی که آخرین لمس ها را اضافه می کنید ، با تکنیک های سکته مغزی و تغییر رنگ آشنا خواهید شد.
1. یک سند جدید ایجاد کنید و یک شبکه راه اندازی کنید
برای ایجاد سند جدید ، روی Control-N کلیک کنید. از لیست کشویی ، Pixel را انتخاب کنید ، 600 قاب در عرض و ارتفاع وارد کنید ، و سپس بر روی دکمه Advanced کلیک کنید. RGB ، Screen (72 ppi) را انتخاب کنید و بررسی کنید که New Obign Alignment در شبکه Pixel تا دکمه OK بررسی شده باشد.
عملکرد شبکه (نمایش> نمای شبکه) و پوشش شبکه (نمایش> تعامل شبکه). برای مبتدیان ، شما باید هر 5 پیکسل شبکه داشته باشید ، بنابراین به ویرایش> تنظیمات> کاتالوگ ها> بروید و 5 در هر جعبه ، 1 در جعبه شبکه و 1 در بخش زیر وارد کنید سعی کنید از کل شبکه دست بردارید – به یاد داشته باشید که این کار کار شما را راحت تر می کند و می توانید با استفاده از میانبر صفحه کلید کنترل ، استفاده از آن را راحت کنید.
همچنین باید مستقیماً به اندازه و محل فرم های خود ، پنجره Information (Window> Information) را باز کنید. فراموش نکنید که واحد پیکسل را در Edit> Preferences> Units> General تنظیم کنید. همه این گزینه ها سرعت کار شما را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.
2. فرم اصلی ایجاد کنید
سطح 1
ابزار مستطیل (M) را انتخاب کرده و بر روی ابزار تمرکز کنید. رنگ را از خط جدا کرده و پر را انتخاب کرده و رنگ آن را روی R = 23 G = 161 B = 210 تنظیم کنید. به صفحه هنری خود بروید و یک مستطیل با ابعاد 165 200 200 پیکسل ایجاد کنید – ویژگی های شبکه و شبکه باید راحت تر باشد
مستطیل
سطح 2
ابزاری را برای انتخاب مستقیم (A) انتخاب کنید ، در قسمت پایین مستطیل آبی خود تمرکز کنید ، دو نقطه لنگر را انتخاب کنید ، به نوار بالا بروید و فقط 20 پیکسل را در این جعبه گوشه وارد کنید.
این ویژگی فقط برای کاربران CC در دسترس است. بهترین راه حل برای جایگزینی این جلوه ، اسکریپت Round Any Corner است که در این مقاله یافت می شود: 20 اسکریپت رایگان و مفید Adobe Illustrator. آن را در هارد خود ذخیره کنید ، به Illustrator برگردید و مطمئن شوید که Direct Selection Tool (A) فعال است. همان نقاط لنگر را انتخاب کرده و به File> Scripts> Other Script بروید. اسکریپت Any Corner Script را باز کنید ، شعاع 20 پیکسل را وارد کنید و OK را کلیک کنید. در این شرایط همه چیز باید خوب کار کند ، اما به خاطر داشته باشید که در موارد دیگر ممکن است لازم باشد مقدار ذکر شده در همان جعبه گوشه را افزایش یا کاهش دهید.
همچنان بر شکل آبی خود تمرکز کنید ، مطمئن شوید که ابزار انتخاب مستقیم (A) هنوز انتخاب شده است. این بار نقاط لنگر بالا را انتخاب کنید و 80 پیکسل را در این جعبه گوشه وارد کنید. در نهایت شکل آبی شما باید مانند تصویر دوم باشد.
مرحله 3
مطمئن شوید که شکل آبی شما هنوز انتخاب شده است و به مسیر Effect> Distortion> Bulge بروید. کادر را به صورت افقی بردارید ، نوار لغزنده خم را به 10٪ بکشید ، روی دکمه OK کلیک کنید و سپس به Effect> Distortion> Bulge بروید. این بار کادر را به صورت عمودی علامت بزنید ، اسلایدر را به 15٪ بکشید ، روی دکمه تأیید کلیک کنید و سپس به مسیر Object> Expand Mirror بروید.
مرحله 4
مطمئن شوید که شکل آبی شما هنوز انتخاب شده است و با استفاده از میانبر صفحه کلید Control-C> Control-F جلوی آن کپی کنید. این کپی را انتخاب کنید ، روی صفحه Mirror تمرکز کنید (Window> Mirror) و رنگ پر کننده موجود را با رنگ سبز ساده جایگزین کنید (R = 57 G = 181 B = 74). مطمئن شوید که شکل سبز شما هنوز انتخاب شده است و به راحتی با استفاده از میانبر صفحه کلید Shift-Control آن را به عقب بفرستید.
3. بدن را ایجاد کنید
سطح 1
شکل آبی خود را انتخاب کرده و به مسیر Object> Path> Offset Path بروید. یک افست 60 پیکسلی وارد کنید و سپس روی دکمه تأیید کلیک کنید. مطمئن شوید که شکل بدست آمده انتخاب شده باقی بماند ، بر روی صفحه آینه تمرکز کرده و رنگ پر کننده موجود را با R = 137 G = 215 B = 245 جایگزین کنید.
به صفحه هنری خود برگردید ، در پایین شکل جدید خود تمرکز کنید و ابزار Direct Selection (A) را انتخاب کنید. نقاط لنگر پایین را انتخاب کنید ، به نوار بالا بروید و فقط 20 پیکسل را در این جعبه گوشه ها وارد کنید.
ضربه محکم و ناگهانی را به شبکه (Shift-Control- ‘) غیرفعال کنید و سپس به Edit> Preferences> General بروید و پسوند صفحه کلید را روی 5 پیکسل تنظیم کنید. مطمئن شوید که شکل انجام شده در این مرحله هنوز انتخاب شده است و به سادگی چهار بار دکمه فلش بالای صفحه کلید خود را فشار دهید ، که باید شکلی را که در تصویر دوم انتخاب کرده اید 20 پیکسل به بالا منتقل کند.