اگر در حوزه ی ساخت بازی ها یا تولید انیمیشن فعالیت می کنید یا طراح هستید احتمالا نیاز به مدلسازی اجسام مختلف به صورت سه بعدی خواهید داشت و از نرم افزار سینمافوردی برای این کار استفاده کرده اید. در این مقاله از مبحث آموزش سینمافوردی مراحل و نکات مربوط به طراحی و ساخت مدلی برای ساعت هوشمند را قرار داده ایم تا بتوانید به خوبی یک ساعت جالب و زیبا طراحی کنید.
برای شروع با برگه Properties ، Properties> Display Properties را انتخاب کنید. در نمای [راست] ، تنظیم مجدد را انتخاب کنید و روی دکمه کنار تصویر کلیک کنید. دکمه برگشت را انتخاب کنید
فهرست را از جستجو انتخاب کرده و باز کنید. یک تصویر مرجع نمایش داده می شود
پس از نمایش تصویر فراتر از نمای نمایش ، وضوح تصویر را تغییر دهید. بعضی اوقات می توان مدل را از صفحه مرجع تمیز کرد.
موقعیت و اندازه نشانگر را با استفاده از Offset X ، Offset Y ، size X و اندازه Y از اینجا تغییر دهید. اگر نیاز به راهنمایی بیشتر دارید می توانید از توضیحات موجود در دوره رایگان کار با سینما فوردی بهره ببرید.
مرحله 1
برای شروع مدل سازی ظاهر ساعت هوشمند ، مورد را از لیست نوار بالا انتخاب کنید.
یک کادر از لیست انتخاب کنید
گام 2
برای تنظیم جعبه از ساعت هوشمندی که به منظره یاب جلو اشاره دارد استفاده کنید.
از ابزار Scale برای مطابقت شکل جعبه با شکل ساعت هوشمند در تصویر استفاده کنید.
حتماً از ابعاد دیگر (جلو ، چپ ، راست ، پرسپکتیو و غیره) برای بررسی شکل صحیح صورت از هر زاویه ای استفاده کنید.
کادر متناسب با نماد مرجع را تغییر دهید
مرحله 3
در حالی که این گزینه هنوز انتخاب شده است ، با استفاده از ماوس بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید تا بتوانید اندازه تصویر را تغییر دهید.
با کلیک بر روی صفحه کنترل ، به کاربر اجازه نمی دهد برای اولین بار گزینه هایی را درخواست کند.
به همین دلیل ، قبل از کلیک روی دکمه ، باید مطمئن شوید که از ظاهر جعبه راضی هستید.
کلید تنظیم کننده را انتخاب کنید
مرحله 4
نوار ابزار را انتخاب کنید.
مرحله 5
از ابزار Edge Selection برای انتخاب هر چهار گوشه جسم استفاده کنید. لبه های انتخاب شده توسط نور روشن می شوند.
گوشه های گوشه بلوک را انتخاب کنید
مرحله 6
پس از انتخاب لبه ها ، با استفاده از ماوس بر روی لبه های انتخاب شده کلیک راست کنید. در منوی ظاهر شده ، Bevel را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید.
یک ابزار مورب را انتخاب کنید
مرحله 7
در پنجره تنظیم (معمولاً در گوشه پایین سمت راست صفحه قرار دارد) موارد زیر را فعال کنید:
شرایط شیب دار: چمفر
حالت افست: فاصله ثابت
افست: 50 سانتی متر
بخش: 10
عمق: 100
تا زمانی که از ظاهر جسم راضی نیستید ، می توانید اسلایدرها و مقادیر را تنظیم کنید.
گوشه های مکعب را منحنی کنید
مرحله 8
در تصاویر زیر می توانید نحوه ایجاد لبه ها را پس از تغییر مقادیر مشاهده کنید.
برای تنظیم گوشه ها از تصویر مرجع ساعت هوشمند در نمای جلو استفاده کنید.
مرحله 9
روی پیکان کوچک سیاه و سفید در گوشه پایین سمت راست ابزار خمش در نوار منوی بالا کلیک کنید. Bevel را از لیست انتخاب کنید. این یک ابزار Bevel را در لیست اشیا سمت راست صفحه ایجاد می کند.
دکمه Bevel را از فهرست بالا انتخاب کنید
مرحله 10
ابزار Bevel را انتخاب کنید و آن را به جسم Cube بکشید. این ویژگی های شیب را به مکعب اعمال می کند.
شیب در نمای دقیق
مرحله 11
اطمینان حاصل کنید که ابزار Bevel در لیست اشیا انتخاب شده است ، برای تغییر رفتار شیب از پنجره تنظیم استفاده کنید.
موارد زیر برای این آموزش استفاده می شود:
از Angle: Marker استفاده کنید
آستانه زاویه: 68 درجه
شرایط شیب دار: چمفر
حالت افست: شعاعی
افست: 20 سانتی متر
بخش: 6
تا زمانی که از ظاهر جسم راضی نیستید ، می توانید اسلایدرها و مقادیر را تنظیم کنید.
تنظیمات Bevel را تنظیم کنید
مرحله 12
در تصاویر زیر نحوه تغییر مکعب پس از تغییر مقادیر را مشاهده می کنید. این باعث می شود که آبجکت روانتر به نظر برسد ، که به درستی با ظاهر ساعت هوشمند طراحی شده مطابقت دارد.
لبه های منحنی
مرحله 13
برای یک رویکرد شیک و گرافیکی ، زیربخش ها را به مقدار 1 کاهش دهید.
لبه های ساده
مرحله 14
این باعث می شود ساعت هوشمند واضح تر باشد تا ظاهری شیک تر داشته باشد. با این حال ، اگر به دنبال یک نگاه واقع بینانه تر با شیب ملایم تر هستید ، تعداد تقسیمات آبشار را افزایش دهید.
صفحه ساعت مچی کم پلی
3. نحوه ایجاد صفحه نمایش ساعت هوشمند
سطح 1
برای شروع مدل سازی صفحه ساعت هوشمند ، شی فعلی را از نمای لیست کپی کنید. این کار را با پایین نگه داشتن CTRL روی صفحه کلید انجام دهید تا یک شی دوتایی را کلیک کرده و بکشید.
سطح 2
Bevel Modifier را از جسم دوگانه جدا کنید.
اریب را بردارید
مرحله 3
برای تنظیم ضخامت شی جدید از ابزار Scale استفاده کنید.
اطمینان حاصل کنید که از نماهای دیگر (جلو ، چپ ، راست ، پرسپکتیو و …) برای بررسی درست به نظر رسیدن شکل از هر زاویه ای استفاده کنید.
مقیاس صورت ساعت
مرحله 4
بعد از تنظیم درست شکل و اندازه مکعب ، از ابزار گذشته استفاده کنید تا صفحه را به جای خود منتقل کنید.
جسم را به موقعیت حرکت دهید
4. نحوه ایجاد دکمه های ساعت هوشمند
سطح 1
پیکان کوچک عقب را روی دکمه مکعب فشار دهید و یک استوانه را از لیست گزینه ها انتخاب کنید. با این کار یک استوانه در صحنه تخم ریزی می کند.
از منوی بالا یک استوانه را انتخاب کنید
سطح 2
مشخصات سیلندر را طوری تنظیم کنید که در جهت درست قرار گیرد ، اندازه و ضخامت مناسب دکمه باشد.
با استفاده از ابزار گذشته دکمه را به مکان مناسب و با استفاده از تصویر پس زمینه به عنوان مرجع منتقل کنید.
تنظیمات سیلندر به شرح زیر است:
شعاع: 25 سانتی متر
قد: 25 سانتی متر
مقاطع قد: 1
بخشهای چرخش: 36
جهت: -X
دکمه مکان
مرحله 3
اطمینان حاصل کنید که سیلندر انتخاب شده است و بر روی دکمه ویرایش معکوس کلیک کنید.
معکوس ویرایش را انتخاب کنید
مرحله 4
استوانه را کپی کنید. این به عنوان دکمه دوم عمل می کند.
دکمه دوتایی
مرحله 5
اکنون که شی قابل ویرایش است ، نقاط را ویرایش کنید. اطمینان حاصل کنید که شی cyl استوانه دوم انتخاب شده و بر روی دکمه Dots کلیک کنید.
برای انتخاب نقاط ویرایش ، روی ابزار انتخاب مستطیل کلیک کنید. نقاط را برای انتقال آنها با استفاده از ابزار گذشته انتخاب کنید.
ابزار Points را انتخاب کنید
مرحله 6
برای انتخاب نیمی از استوانه از ابزار انتخاب مستطیل استفاده کنید. سپس با استفاده از ابزار گذشته نقاط را به سمت پایین حرکت دهید.
مرحله 7
برای انتقال هر دو دکمه به موقعیت ، هنگام جابجایی کل شی ، دکمه Model را انتخاب و استفاده کنید. اگر انتخاب نشود ، می توانید نقاط ، لبه ها یا صورت را به جای آن حرکت دهید.
دکمه Model را انتخاب کنید
مرحله 8
با استفاده از ابزار گذشته دو دکمه را به موقعیت خود منتقل کنید.
یک دکمه جدید را به موقعیت حرکت دهید
مرحله 9
اطمینان حاصل کنید که از نماهای دیگر دوربین استفاده می کنید تا مطمئن شوید موقعیت دکمه صحیح است و به منطقه صحیح منتقل شده است.